Zamek Cieszyn - logo
Projektowanie usług w praktyce
2016-06-09 09:00 - 2016-06-11 17:00
Zamek Cieszyn serdecznie zaprasza firmy, przedstawicieli administracji publicznej, projektantów, socjologów, osoby zainteresowane design thinking do udziału w trzydniowych, poszerzonych warsztatach "Projektowanie usług w praktyce"
Terminy:
9 czerwca (czwartek), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
10 czerwca (piątek), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
11 czerwca (sobota), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
Coraz częściej zdarza się, że przedmiotem oceny klienta jest nie tylko finalny produkt, ale zbudowana wokół niego usługa, której produkt jest tylko elementem. Postrzeganie produktów z perspektywy usługi staje się więc koniecznością, a umiejętność projektowania usług (service design) pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją.
"Projektowanie usług w praktyce" to kurs przeprowadzający uczestników przez wszystkie elementy procesu projektowego. To trzecia edycja kursu projektowania usług realizowana przez Zamek Cieszyn, uwzględniająca wnioski z poprzednich dwóch. W porównaniu z poprzednimi edycjami kurs został poszerzony tak, aby uczestnicy mogli jeszcze głębiej "zanurzyć się" w zdefiniowany problem oraz mieli możliwość zebrania informacji po wdrożeniu zaprojektowanej przez siebie usługi. Stąd wynika jego formuła 3+1:
- 3 dni intensywnej pracy w Cieszynie nad problemem zakończone przedstawieniem rozwiązania,
- partner, dla którego była projektowana usługa testuje i wdraża rozwiązania,
- 1 dzień (termin do ustalenia z uczestnikami) – ponowne spotkanie uczestników w Cieszynie – ostatnia faza projektu, uwzględniająca wyniki testów i wdrożenia usługi.
Praktyczny kurs projektowania usług to:
- 40 godzin intensywnych zajęć;
- minimum teorii, maksimum praktyki;
- praca na realnym problemie biznesowym, z prawdziwym klientem;
- możliwość przetestowania w praktyce różnych metod badawczych i projektowych;
- dwukrotne przejście całego procesu projektowego, włącznie z fazą wyciągania wniosków po implementacji rekomendacji;
- praca w małej grupie, w wyjątkowym miejscu.
Prowadzący:
Marcin Piotrowski – kieruje zespołem User Experience Design w Play, gdzie m.in. dzięki zrozumieniu realnych potrzeb użytkownika wpływa na rozwój dobrych produktów. Uczestniczył również w zespole pracującym dla Tatrzańskiego Parku Narodowego. Prowadzi szkolenia z user experience, design thinking oraz kreatywnych metod rozwiązywania problemów. Jest autorem bloga UX online.
Szczegółowy harmonogram:
Dzień 1
9 czerwca (czwartek), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
Dzień pierwszy to analiza stanu faktycznego. Wspólnie zaplanujemy i zrealizujemy badania, których wyniki będą dla nas wkładem do procesu projektowego (design research). Tego dnia poszukamy wszystkich uczestników projektu, przeprowadzimy badania oraz przeanalizujemy wyniki. Na koniec rozpoczniemy fazę ideacji, czyli tworzenia rozwiązań.
Dzień 2
10 czerwca (piątek), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
Drugi dzień projektu to faza generowania rozwiązań. Wspólnie wypracujemy kilka alternatywnych pomysłów na rozwiązanie problemu, ocenimy je na bazie zdefiniowanych wcześniej kryteriów i wybierzemy jedno rozwiązanie do dalszych prac. Każdy z pomysłów zostanie zaprezentowany w formie minimum dwóch prototypów (modelu, dramy, komiksu, filmu, etc.), będzie to zatem wprowadzenie do prototypowania. Dzień zakończymy wyborem jednego rozwiązania, które wspólnie uznamy za najlepiej rokujące i nad nim będziemy pracować kolejnego dnia.
Dzień 3
11 czerwca (sobota), godz. 9.00-17.00 (z przerwą na lunch)
Trzeciego dnia przygotujemy szczegółowe (i jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości) prototypy, prezentujące sposób działania projektowanej usługi. W zależności od wypracowanego rozwiązania opracujemy serię szczegółowych prototypów, będących wytycznymi dla procesu wdrożeniowego. Przygotujemy także i zaprezentujemy szczegółowy plan wdrożenia określający co, jak i kiedy należy zrealizować. Opracujemy także narzędzie badawcze, pozwalające oceniać postępy we wdrożeniu. Na tej bazie przygotujemy program ostatniego dnia szkolenia.
Dzień 4 (dodatkowy)
Czwarty dzień (data zostanie ustalona osobno) będzie przeznaczony na zaprojektowanie poprawek do wypracowanego wcześniej rozwiązania. Istotą tego dnia jest przeprowadzenie cyklu projektowego w pigułce (analiza-ideacja-prototypowanie), pozwalające na utrwalenie metody.
Udział w warsztatach: 800 zł brutto (w trakcie warsztatów zapewniamy wyżywienie, nie zapewniamy noclegów
Wpłaty należy dokonać niezwłocznie po rejestracji, nie później niż do 24 maja, na konto:
ING Bank Śląski o/Wodzisław 53 1050 1403 1000 0022 8888 9161
w tytule przelewu wpisując „Projektowanie usług".
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Więcej informacji: http://www.zamekcieszyn.pl/pl/artykul/projektowanie-uslug-wi-praktyce-898
Lubomira Trojan: tel. 33 851 08 21 wew. 30, ltrojan@zamekcieszyn.pl; www.zamekcieszyn.pl
W razie wątpliwości / wedle potrzeb / proszę o kontakt...
Bądź na bieżąco:
polub nasz fanpage na Facebooku: Zamek Cieszyn lub zapisz się do newslettera
Informacje
Miejscowość
|
Cieszyn
|
Miejsce
|
Zamek Cieszyn (sala konferencyjna w Oranżerii), ul. Zamkowa 3 abc
|
Organizator
|
Zamek Cieszyn
|
WWW
|
www.zamekcieszyn.pl
|
Cena
|
800 zł
|
Sprzedawca
|
Zamek Cieszyn
|
Uwagi
|
Informacje Lubomira Trojan: tel. 33 851 08 21 wew. 30, ltrojan@zamekcieszyn.pl; www.zamekcieszyn.pl
|