Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Kwiecień 2025
P W Ś C P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Imprezy nadchodzące

Syntagma Musicum spotkanie 2 i 3

2013-02-18 - 2013-02-19

SYNTAGMA MUSICUM  - to cykl wykładów i koncertów , w których  aspekt teoretyczny jest ściśle powiązany z praktycznym w myśl zasady „nic o muzyce bez muzyki”. Tytuł „Syntagma musicum” nawiązuje bezpośrednio do dzieła teoretycznego o tym samym tytule, autorstwa Michaela Praetoriusa. Dzieła, które w swym zamyśle encyklopedycznego ujęcia różnych aspektów muzyki dotyka bezpośrednio zagadnień teoretycznych i praktycznych. Ponieważ te dwa aspekty wykształcenia każdego muzyka powinny być ze sobą ściśle związane proponuję cykl wykładów powiązanych z prezentacją muzyczną przedstawianych zagadnień, lub może na odwrót – proponuję cykl koncertów, których program związany jest z danym problemem teoretycznym, omówionym przy okazji koncertu. Do realizacji cyklu zapraszam wszystkich zainteresowanych : zarówno wykładowców jak i  studentów. 
 
Spotkanie 2 i 3 z cyklu Syntagma Musicum dotyczyć będzie przede wszystkim problematyki związanej z edycją i interpretacją dzieła muzycznego, droga jaka wiedzie od manuskryptu do współczesnej edycji utworu, wymagań jakie stawia przed edytorem autograf, manuskrypt.
 
DZIEŃ 1
18 lutego 2013
 
WYKŁADY:
godz.11.30 sala kameralna 129 G
"Praca z manuskryptem jako istotny element wykonawstwa historycznego; odczytanie intencji autora- interpretacja tekstu muzycznego". 
mgr Martyna Pastuszka (Akademia Muzyczna w Katowicach)
godz. 12.15 sala konferencyjna
"Muzyczne skarby Cieszyna - edycja i interpretacja." 
dr Zenon Mojżysz (Uniwersytet Śląski)
 
KONCERT:
godz.14.00 sala kameralna 129 G
 
Bolette Roed (flety proste)
Arte dei Suonatori
 
program:
Anonimus
Suita d-moll na flet prosty, smyczki i basso continuo
(z tabulatury gitarowej duńskiej księżniczki Charlotte, aranżacja Macieja Prochaski)
Johann Gottlieb Graun (1703-1771)
Koncert fletowy C- dur
Johan Adolf Scheibe (1708 - 1786)
Concerto a quatro B-dur na flet prosty,  smyczki i basso continuo
Christoph Graupner (1683 - 1760)
Uwertura F-dur na flet prosty, smyczki i basso continuo (GWV 447)
 
DZIEŃ 2
19 lutego 2013
godz.12.00 sala kameralna 129 G
 
“ Kilka faktów z historii fletu prostego” - wykład z prezentacjami muzycznymi na żywo. 
Bolette Roed (Duńskie Królewskie Konserwatorium Muzyczne)
godz.14.00 sala kameralna 129 G
Arte dei Suonatori
Bolette Roed
 
program:
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 – 1704)
Harmonia artificiosa – ariosa Partia V  g- moll
Jean Chretien Schickhardt (1682 – 1762)
Sonata c -moll na flet i basso continuo
Gottfried Finger (1660-1730) 
Sonata F-dur a due violini e violoncello o basso continuo op.5 
Georg Muffat  (1653 - 1704)
Armonico Tributo Sonata II
 
Serdecznie zapraszamy!
Bolette Roed – edukację w zakresie gry na flecie prostym rozpoczęła u Nikolaja Ronimusa, potem kontynuowała swoje studia muzyczne u Dana Laurina. Swój kunszt muzyczny kształciła pod kierunkiem Petera Holtslaga, Pedro Memelsdorfa, Marion Verbrüggen, Michaeli Petri i Gerda Lünenbürger. Dzięki tak wszechstronnej edukacji jej repertuar obejmuje nie tylko muzykę klasyczną od średniowiecza do współczesności, ale również muzykę folkową i jazzową. Specjalnie dla niej skomponowano kilkanaście awangardowych utworów na flet prosty. Jest współzałożycielką i członkiem kilku zespołów kameralnych: Alpha, Gaman, Lune Rousse. W 2005 roku flecistka została uznana „artystką roku” przez Duńskie Radio. Jest wykładowcą w Duńskiej Królewskim Konserwatorium Muzycznym, gdzie kieruje również departamentem Muzyki Dawnej.
 
Martyna Pastuszka - Jako muzyk orkiestrowy i kameralistka przez lata pracowała z licznymi orkiestrami muzyki dawnej w Europie, m. in.: New Dutch Academy, Holland Baroque Society, Musica Antiqua Provence, Harmonologia, Le Concert Lorrain. Obecnie w swojej działalności artystycznej Martyna Pastuszka łączy rolę solistki, kameralistki oraz muzyka orkiestrowego. Z dbałością o wyrazistość i precyzję kształtuje swój styl gry, którego głównymi priorytetami są retoryka, komunikatywność oraz czytelność struktur agogicznych. W Polsce współpracuje z orkiestrą Arte dei Suonatori, Wrocławską Orkiestrą Barokową, we Francji, z paryską orkiestrą Le Cercle de l'Harmonie a od roku 2009 pełni funkcję koncertmistrza i solisty sztrasburskiej orkiestry Le Parlement de Musique pod kier. Martin Gester'a. Wraz z tymi zespołami dokonała licznych nagrań dla Radia i Telewizji Polskiej, Radio France, Arte, Mezzo, a wiele spośród nagranych płyt CD oraz DVD otrzymało wyróżnienia prasy muzycznej oraz zostało entuzjastycznie przyjęte przez międzynarodową krytykę muzyczną. Od 2007 roku prowadzi klasę skrzypiec barokowych Akademii Muzycznej w Katowicach. 
 
Arte dei Suonatori - Jest na międzynarodowej scenie muzycznej najlepiej rozpoznawalną polską orkiestrą barokową. W zbiorze ponad 600 opracowanych i wykonanych przez Arte dei Suonatori kompozycji znajdziemy rozległą reprezentację stylów, form i nazwisk kompozytorów od chwili wykształcenia się barokowej muzyki, przez jej pełnię, po przykłady wyczerpujące i zamykające historię gatunku. O sprawności z jaką muzycy Arte dei Suonatori poruszają w przebogatej, XVIII – wiecznej stylistyce zaświadczają najwyższe noty krytyków oceniających dokonania fonograficzne orkiestry: Barokowa płyta roku 2003 pisma Gramophone, Diapason d’Or, Choc du Monde de la Musique, Luister 10, 10 de Repertoire, Classics Today, Classic CD, płyta roku czasopisma Prelude w kategorii orkiestra. Jednakże istotą działalności orkiestry jest kontakt, wręcz więź z publicznością, słuchaczem żywym i obecnym, stąd jej intensywna działalność w kraju oraz obecność w salach koncertowych w niemal całej Europie. Orkiestra od początku swej działalności współpracuje z wieloma najważniejszymi postaciami światowej sceny muzyki barokowej. Z ogólnej liczby ponad 40 solistów i dyrygentów warto przytoczyć nazwiska: Martin Gester, Rachel Podger, Hidemi Suzuki, Eduardo López Banzo, Reinhard Goebel, Salomé Haller, Hille Perl, Roberta Invernizzi, Alexis Kossenko, Dan Laurin, Barthold Kuijken, Ryo Terakado, Robert Hill.

Informacje
Miejscowość Cieszyn
Miejsce Uniwersytet Śląski w Cieszynie, ul Bielska 62

Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl