Kwiecień 2025 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego –
realna odpowiedź na realne potrzeby
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013
Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www. rpo.slaskie.pl
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 2010 - 2012
CAŁKOWITY KOSZT PROJEKTU 6 337 334, 21 PLN
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ 4 078 113, 24 PLN
OPIS PROJEKTU
Projekt „Budowa drogi łączącej ul. Mała Łąka z ul. Frysztacką w Cieszynie” jest realizowany w ramach priorytetu VII Transport, działania 7.1 Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej, poddziałania 7.1.2 Modernizacja i rozbudowa infrastruktury uzupełniającej kluczową sieć drogową Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013. W listopadzie 2009 roku Gmina Cieszyn przygotowała i złożyła do Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach wniosek o dofinansowanie projektu. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oraz merytoryczno – technicznej Zarząd Województwa Śląskiego, w dniu 11 czerwca 2010r., podjął uchwałę o dofinansowaniu projektu. Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 13 grudnia 2010r.
Przedmiotem projektu jest budowa drogi o długości 741 m łączącej ul. Frysztacką z ul. Mała Łąka w Cieszynie. Częściowo droga prowadzona będzie po śladzie istniejącej drogi (169 m), pozostała część (572 m) stanowi nowy odcinek. Wzdłuż drogi powstanie ciąg pieszo-rowerowy, a na długości 249 m wybudowany będzie chodnik dla pieszych. W związku z faktem, iż projektowana droga przecinać będzie istniejące tory kolejowe, dla bezpieczeństwa jej użytkowników wykonany zostanie przejazd wraz z urządzeniami zabezpieczenia ruchu kolejowego. Budowa nowego ciągu drogowego, jako jedna z najpilniejszych w gminie inwestycji drogowych, ma za zadanie przyczynić się do poprawy dostępności komunikacyjnej podmiotów zlokalizowanych nie tylko na obszarze Parku Przemysłowego „Mała Łąka” i w ciągu sąsiadujących ulic, ale również usprawnić w ten sposób ruch drogowy skomasowany obecnie w centralnym obszarze miasta. Ułatwiony zostanie również dojazd do hali widowiskowo-sportowej. Realizacja projektu ma prowadzić do uzyskania pełniejszej spójności sieci drogowej na terenie gminy oraz poprawić połączenie komunikacyjne z drogą ekspresową S1.
W ramach projektu przewidziane zostały następujące zadania:
- Roboty drogowe:
- Przebudowa urządzeń obcych:
REALIZACJA PROJEKTU
22.12.2010r.
Podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych Firmą Eurovia Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Bielanach Wrocławskich ul. Szwedzka 5, 55-40 Kobierzyce. Wykonawca wyłoniony został w trybie przetargu nieograniczonego.
Podpisano umowę z wykonawcą pełniącym nadzór inwestorski w projekcie, Przedsiębiorstwem Obsługi Inwestycji Drogowych i Inżyniera Środowiska „NORDA” Rafał Kleist z siedzibą w Bielsku Białej 43-316, ul. Czapli 18. Wykonawca wyłoniony został w trybie przetargu nieograniczonego
12.01.2011r.
Podpisano umowę z wykonawcą pełniącym nadzór autorski w projekcie, Biurem Projektów A-PROPOL S.c. A. Biegański, D. Biegańska z siedzibą w Gliwicach 44-121, ul. Gomółki 7/15. Wykonawca wyłoniony został w trybie zamówienia poniżej 14 tyś Euro.
19.01.2011r.
Podpisano umowę z wykonawcą projektu budowlano - wykonawczego budowy urządzeń zabezpieczenia ruchu dla projektowanego nowego przejazdu kolejowego, Przedsiębiorstwem Projektowo-Wykonawczym i Usług Techniczno-Handlowych ELKOL Sp. z o.o z siedzibą w Katowicach, ul. Raciborska 42. Wykonawca wyłoniony został w trybie przetargu nieograniczonego
05.09.2011r.
Podpisano umowę z wykonawcą budowy urządzeń zabezpieczenia ruchu do projektowanego nowego przejazdu kolejowego, Wielobranżową i Projektową Spółką z o.o. MONAT z siedzibą w Gdańsku przy ul. Kochanowskiego 130. Wykonawca wyłoniony został w trybie przetargu nieograniczonego
20.12.2011r.
Sporządzono protokół odbioru końcowego zadania inwestycyjnego obejmującego budowę drogi gminnej wraz z siecią kanalizacji deszczowej, chodnikiem, ciągiem pieszo-rowerowym oraz przejazdem kolejowym kat. A.
25.01.2012r.
Przeprowadzono odbiór końcowy zadania inwestycyjnego obejmującego budowę urządzeń zabezpieczenia ruchu dla nowego przejazdu kolejowego wraz z budową zasilania i oświetlenia przejazdu kolejowego. Nowo wybudowana droga wraz z przejazdem kolejowym zostały dopuszczone do eksploatacji.
31.01.2012r.
Została zakończona rzeczowa realizacja projektu. Informacje nt. zakończenia budowy drogi łączącej ulicę Mała Łąka z ulicą Frysztacką w Cieszynie oraz oddania jej do użytku ukazały się w artykułach promocyjnych opublikowanych na łamach Głosu Ziemi Cieszyńskiej oraz Dziennika Zachodniego w dniu 27 stycznia 2012r.
GALERIA ZDJĘĆ
Fot. z archiwum Urzędu Miejskiego i archiwum wykonawcy