Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Lipiec 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Relacje z imprez / artykuły / komunikaty

Foto: B. Stelmach-Kubaszczyk

Foto: B. Stelmach-Kubaszczyk

Foto: B. Stelmach-Kubaszczyk

Foto: B. Stelmach-Kubaszczyk

Światowy Dzień Turystyki w Cieszynie

Uroczystą konferencją rozpoczęto w czwartek (21.09) w Cieszynie obchody Światowego Dnia Turystyki. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele najważniejszych instytucji związanych z turystyką w Polsce.

Wydarzenie, które zawitało do Cieszyna nie było kwestią przypadku, a raczej fenomenem współpracy transgranicznej, który został zauważony przez Śląską i Polską Organizację Turystyczną. Lata systematycznie prowadzonej działalność na rzecz realizacji wspólnych polsko-czeskich projektów, a także na rzecz budowania marki Śląska Cieszyńskiego przyniosły wymierne efekty. I to między innymi właśnie o nich wielokrotnie rozmawiano w Cieszynie podczas obchodów Światowych Dni Turystyki, które zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki, Stowarzyszeniem Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza” oraz Urzędem Miejskim w Cieszynie i Tauron Ciepło.

„Turystyka zrównoważona szansą i narzędziem na rzecz rozwoju” – to główne przesłanie tegorocznego Światowego Dnia Turystyki.

W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele najważniejszych instytucji związanych z turystyką w Polsce, przedstawiciele regionów, eksperci oraz wiele innych osób, którym bliski jest rozwój i promocja polskiej turystyki, między innymi: Podsekretarz Stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki Dariusz Rogowski, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, Przewodniczący Rady Społecznej Turystyki Gheorghe Marian Cristescu.

Obchody rozpoczęła konferencja pn. „Marka turystyczna – podstawą efektywnej promocji regionu, kraju”, której towarzyszyła debata skupiająca uwagę słuchaczy na dwóch głównych panelach: „Polska Marka Turystyczna – Produkty turystyczne (przykłady nagrodzonych produktów turystycznych Certyfikatem POT, EDEN Polska)”, oraz „Turystyczny produkt transgraniczny – budowa, promocja, współpraca”.

- Jest to konferencja o szczególnym znaczeniu dla dalszego rozwoju promocji polskiej turystyki. Jej temat został wybrany nieprzypadkowo, bowiem w dobie silnej konkurencji na krajowym i międzynarodowym rynku turystycznym, promowanie markowych produktów turystycznych, także w odniesieniu do regionów i kraju jest wyzwaniem czasu. Wyrażam przekonanie, że po zakończeniu konferencji będziemy bogatsi o dobre praktyki w tym zakresie oraz wskazania do dalszych działań – podkreślał Podsekretarz Stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki, Dariusz Rogowski.

O marce turystycznej, która nie stanowi tylko znaku turystycznego czy samej nazwy mówił również Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Robert Andrzejczyk. - Marka to cechy, wartości i emocje. Turyści nie poszukują dziś tylko zabytków, ale chcą w tym poszukiwaniu odnaleźć emocje, na moment przenieść się w czasie - mówił R. Andrzejczyk, dając za przykład takiego miejsca – Cieszyn.

W trakcie spotkania poruszone zostały m.in. zagadnienia związane z marką turystyczną oraz sposoby tworzenia i promocji produktów turystycznych, zarówno tych działających w Polsce jak i zagranicą. Uczestnikom konferencji towarzyszył klimat sprzyjający twórczej wymianie wiedzy, nawiązaniu dobrych relacji i budowaniu kanałów komunikacji pomiędzy różnymi środowiskami.

- Kreowanie marki miasta jest procesem, któremu trudno nadać jednoznaczny początek i wskazać wyraźne zakończenie. To, co robimy w Cieszynie podlega tym samym regułom, dlatego nieustannie uzupełniamy czy korygujemy te zadania wizerunkowe, które mają już swoją historię. Jednocześnie staramy się realizować zaplanowane cele i wyznaczać sobie nowe. Dzisiaj widzimy, że przynosi to pozytywne efekty – mówił podczas konferencji Ryszard Macura, Burmistrz Cieszyna, skupiając się w swoim wystąpieniu szczególnie na dwóch elementach budowania marki Cieszyna, którym w naszym logotypie najbardziej odpowiadałaby przestrzenie, nazwane przez nas: „Cieszyn bez granic” i „Cieszyn dla koneserów”.

Światowy Dzień Turystyki w Cieszynie to również czas wręczenia odznak honorowych „Za Zasługi dla Turystyki” osobom, których dotychczasowa działalność na rzecz turystyki zasługuje na to szczególne wyróżnienie. Uroczystość odbyła się podczas gali w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Cieszynie. Uświetnił ją Jubileuszowy Koncert Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk.

Tekst: B. Stelmach-Kubaszczyk


Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl