Kwiecień 2025 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Podczas odbywającego się w czwartek i piątek (28 i 29 maja) finału Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „Produkcik 2015”, uczniowie ze Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie pokonali 30 najlepszych firm uczniowskich z całego kraju, zdobywając najwyższą nagrodę.
Teraz przez nimi zmagania europejskie, które odbędą się pod koniec lipca w Berlinie. Przypomnijmy, że do finału zakwalifikowało się 30 najlepszych firm uczniowskich spośród 324, które w roku szkolnym 2014/2015 uczestniczyły w Polsce w programie edukacyjnym „Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. Być przedsiębiorczym”. Program ten prowadzony jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i uczy młodych ludzi prowadzenia działalności gospodarczej i zastosowania wiedzy z zakresu ekonomii w praktycznym działaniu.
Uczniowie klasy drugiej Liceum Ogólnokształcącego w SOIZ w Cieszynie przez cały rok szkolny na lekcjach ekonomii w praktyce oraz zajęciach pozalekcyjnych prowadzili własną firmę PINAZING, jej dokumentację finansową na portalu programu www.junior.org.pl, projektowali i wybijali piny, a poprzez firmowego Facebooka www.facebook.com/przypinamy reklamowali swoje przypinki. Sprzedaż prowadzili na rynku lokalnym, ogólnopolskim oraz zagranicznym podczas wyjazdów uczniów do szkół partnerskich w Europie. Pracowali pod opieką nauczyciela Moniki Żerańskiej i konsultantów biznesowych: nauczyciela Natalii Piekarek, głównej księgowej w SOIZ Barbary Łucji Glet oraz przedsiębiorcy Wojciecha Chamota właściciela firmy Chamot Studio Grafiki i Reklamy.
Finał odbył się w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Miniprzedsiębiorstwo PINAZING z SOIZ reprezentowali jego wspólnicy: Anita Braszak, Marcela Janecka, Magdalena Pędrys i Adrian Smolorz. Uczniowie – finaliści konkursu zmierzyli się w biznesowej rywalizacji ze swoimi rówieśnikami z innych szkół oraz poddali swoje działania ocenie ekspertów ze świata biznesu w czterech kategoriach: raport z działalności miniprzedsiębiorstwa, rozmowa z komisją konkursową (przedstawiciele kilku banków), prezentacja miniprzedsiębiorstwa, umiejętności sprzedaży oraz stoisko firmowe).
Reprezentanci firmy PINAZING wykazali się kreatywnością, znakomitą znajomością rynku i skutecznymi metodami sprzedaży. Ich stoisko firmowe zostało przygotowane profesjonalnie, a sprzedawane przypinki cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczestników konkursu.
Mat. Pras.