Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Lipiec 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Relacje z imprez / artykuły / komunikaty

Od prawej: Filip Żarnowiecki, Zuzanna Dąbrowska i opiekun Magdalena Woźniak-Chroboczek.

Od prawej: Filip Żarnowiecki, Zuzanna Dąbrowska i opiekun Magdalena Woźniak-Chroboczek.

Zwiedzanie Grecji

Zwiedzanie Grecji

Zwiedzanie Grecji

Zwiedzanie Grecji

Katolickie Gimnazjum z wizytą w Grecji

2015-03-12

       The Amazing Game of Ancient European Trails – to tytuł projektu,w którym od 2013 roku bierze udział Katolickie Gimnazjum im. św. Melchiora Grodzieckiego w Cieszynie. Osiem krajów – Hiszpania, Belgia, Włochy Rumunia, Grecja, Wielka Brytania, Turcja i Polska – postanowiło opracować grę edukacyjną dla młodych Europejczyków, która ma ich zapoznać z miejscami historycznymi, ważnymi dla danego narodu.

       Gra ma powstać w trzech wersjach – elektronicznej, „żywej” (do gry w plenerze) i jako normalna gra planszowa. Prace dobiegają końca. Każdy kraj zrealizował wyznaczone mu zadania i w czerwcu produkt finalny będzie gotowy. Dotychczas uczestnicy projektu mieli okazję poznać owe szczególne miejsca w Polsce, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Hiszpanii. Została jeszcze Belgia i Włochy. W lutym byliśmy w Grecji.

       Oprócz przedstawicieli naszej szkoły, Zuzy Dąbrowskiej i Filipa Żarnowieckiego z 3b, byli również uczniowie z Włoch, Belgii, Hiszpanii, Rumunii i Turcji. Grecy przyjęli nas bardzo serdecznie. Powitanie w szkole zaskoczyło każdego uczestnika projektu, bowiem szpaler uczniów ubranych w stroje ludowe i galowe, z gałązkami oliwnymi w dłoniach ciągnął się od bramy podwórka szkolnego do drzwi sali gimnastycznej, w której odbyło się uroczyste powitanie. Po przemówieniu dyrektora szkoły, na scenę wkroczyli uczniowie. Zobaczyliśmy przedstawienie w stylu tragedii greckiej inspirowane historią wojny trojańskiej, tradycją igrzysk olimpijskich, a zakończone odtańczeniem słynnej greckiej Zorby.

       Po serii zdjęć, powitań i wymianie uprzejmości nauczyciele przystąpili do pracy nad grą, a uczniowie poszli zwiedzać szkołę i zobaczyć jak wyglądają lekcje po grecku. Kolejny dzień przyniósł szereg wrażeń natury estetycznej i zaspokoił nasze potrzeby poznawcze. Pojechaliśmy do Olimpii, która okazała się małym sennym miasteczkiem z wielką historią. Zwiedziliśmy muzeum i chodziliśmy po miejscach, po których chodzili wielcy tego świata. Kolejne dni wypełnione były zwiedzaniem Aten, w tym oczywiście Akropolu.

       W muzeum, gdzie znajduje się portyk ze świątyni Ateny, okazało się, że świetnie znamy mitologię grecką i byliśmy w stanie zidentyfikować prawie wszystkie postacie z otoczenia Ateny i Zeusa. Filipa nie był w stanie „przebić” żaden spośród uczniów z innych krajów. Nawet pani przewodnik wyraziła swoje uznanie. To nie koniec naszej przygody z historią. Odwiedziliśmy bowiem jeszcze świątynię Posejdona, która zlokalizowana jest na przylądku Sounio. To stamtąd władca mórz kontrolował co dzieje się w jego królestwie.

       Kolejne spotkanie w ramach projektu już w kwietniu – tym razem w „świętym mieście” Rzymie i jego okolicach. Naszym zadaniem jest przygotować projekt pudełka na papierową wersję gry oraz stroje dla uczestników wersji „żywej” – natural size. Z panią Magdaleną Woźniak-Chroboczek, koordynatorką projektu w naszej szkole, pojadą uczennice klasy drugiej – Ania Skórka i Gosia Chrapek.

Katarzyna Kałuża


Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl