Lipiec 2024 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
W dniach 17-21.02. 2014r., w związku z projektem Comenius prowadzonym w naszej szkole, uczniowie Katolickiego Gimnazjum przebywali w Sant Andreu de la Barca w Hiszpanii. Na spotkanie przybyli również uczniowie i nauczyciele z pozostałych szkół biorących udział w projekcie (Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy, Grecja, Belgia).
W czasie pobytu zwiedzaliśmy Barcelonę. Tam mieliśmy okazję zobaczyć niesamowitą świątynię – La Sagrada Familia, której budowa ciągle trwa. Budowla wywarła ogromne wrażenie chyba na każdym uczestniku tej wycieczki. Świątynia jest zupełnie inna od tych, które są u nas w kraju. Gra świateł we wnętrzu, ogromna przestrzeń, monumentalność oraz mnogość ornamentów wzorowanych na świecie organicznym sprawiają, że można się całkowicie wyciszyć i skupić. Widzieliśmy również stadion olimpijski i inne wspaniałe obiekty ,z których słynie stolica Katalonii. Poza tym odbyliśmy zaplanowane w projekcie spotkania robocze , w czasie których nauczyciele pracowali nad kolejnymi elementami gry. Właśnie La Sagrada Familia to element, który będzie wykorzystany w grze, w części poświęconej Hiszpanii.
Gospodarze zadbali również o to, byśmy mogli spróbować typowych dla tej części Europy dań – była paella, różnego rodzaju owoce morza, tost z pomidorami, różnego rodzaju mięsa, karczochy i inne smaczne przekąski. W czasie wizyty, jak to w Hiszpanii, dopisywała nam również pogoda – panowały wiosenne temperatury i było mnóstwo słońca. Barcelona to miasto pełne energii i ruchu.
Mieliśmy również okazję wyjechać do małego, nieco spokojniejszego, nadmorskiego miasteczka Sitges , z urokliwą plażą i wąskimi kamiennymi uliczkami. Przewodnik oprowadzał nas po mieście, a potem uczniowie dostali do wykonania zadanie – musieli znaleźć targ i zakupić kilka produktów spożywczych. Świetnie sobie z tym poradzili.
Odwiedziliśmy również klasztor Montserrat i przeszliśmy, wprawdzie niewielki , ale jednak, fragment Jakubowego szlaku. Ponadto, gościliśmy u burmistrz miasteczka, w którym zostaliśmy zakwaterowani , a cały pobyt zakończył się wspaniałą zabawą nauczycieli, uczniów gospodarzy i gości nazwaną „wieczorem europejskim”.
Dzięki takim wizytom można się wiele dowiedzieć o kulturze różnych krajów europejskich, które, na pozór bardzo podobne, zachowują jednak swoją odrębność i narodowy charakter. Dodatkowym atutem jest również możliwość , albo raczej konieczność, posługiwania się językiem angielskim. Uczniom nie zawsze się to podoba, jednak daje nadzieję, że niezbędny w dzisiejszym świecie język opanują w zadowalającym stopniu, a poza tym mają motywację do nauki pięknego języka Shakespeare"a.