Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Lipiec 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Relacje z imprez / artykuły / komunikaty

O zarządzaniu w instytucjach kultury

Przedstawiciele ośrodków naukowych i instytucji kultury z Polski i z Czech wzięli udział w I Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury”. Organizatorem konferencji był Wydział Zamiejscowy w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Na dwa dni do Cieszyna przyjechali dyrektorzy, menedżerowie i pracownicy domów kultury, filharmonii, teatrów, muzeów, członkowie stowarzyszeń oraz przedstawiciele samorządów, środowiska naukowego i biznesowego. W spotkaniu uczestniczył także burmistrz Cieszyna Mieczysław Szczurek oraz władze powiatu.

Jak podkreślał Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie i Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konferencji dr inż. Łukasz Wróblewski – konferencja to okazja do wymiany doświadczeń.

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych takich jak instytucje kultury. Najważniejsza z nich - to prywatyzacja sektora kultury przejawiająca się m.in. w przekazaniu większości publicznych instytucji kultury samorządom. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów - głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (sektora non profit) i prywatnego – mówił dr inż. Łukasz Wróblewski Podczas dwudniowej konferencji uczestnicy rozmawiali o tym, co wpływa na działalność instytucji kultury. Wskazywali na globalizację, rozwój mediów społecznościowych oraz zmieniające się potrzeby odbiorców. Zauważamy zmianę ról w kulturze, zaciera się podział na artystę i widza – podkreślali uczestnicy konferencji.

Jednym z punktów konferencji był panel dyskusyjny „Budujemy widownię instytucji kultury”. Dyskusję, w której wzięli udział Cecylia Gasz-Płońska (Cieszyński Ośrodek Kultury Dom Narodowy), Ewelina Ignaszak-Stolarska (Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie), Dawid Orpych (Pałac Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej), Ewa Pedrycz-Pijanowska (Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy Toruń), Marek Pijanowski (Centrum Kultury Dwór Artusa) oraz Piotr Pluskowski (Cieszyńskie Stowarzyszenie Auto Weteranów), moderował Wiesław Bełz ze Śląskiego Towarzystwa Marketingowego. Uczestnicy panelu mówili o swoich marzeniach zawodowych i o sposobach ich realizacji.

Joanna Kurek


Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl