Listopad 2024 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
W październiku i listopadzie 2012 roku, Rada Miejska Cieszyna przyjęła szereg uchwał regulujących zasady gospodarki odpadami komunalnymi na terenie miasta. W styczniu 2013 r. Sejm RP po raz kolejny znowelizował ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach, a wprowadzone zmiany wejdą w życie początkiem marca br. Konieczne staje się tym samym dostosowanie szeregu zapisów w podjętych dotąd przez Radę Miejską Cieszyna uchwałach do nowych zapisów ustawowych. Jedną ze zmienianych uchwał będzie uchwała w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, która pierwotnie zakładała, że właściciele nieruchomości winni złożyć stosowne deklaracje w terminie do dnia 28 lutego 2013 r.
Mając na uwadze powstałą sytuację prawną, wstrzymałem wszelkie czynności zmierzające do rozpowszechnienia wzoru deklaracji określonego w uchwale Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 29 listopada 2012 r. i uprzejmie proszę właścicieli nieruchomości o nie
składanie deklaracji dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o ten wzór. Po dostosowaniu zapisów powyższej uchwały do znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zmianie najprawdopodobniej
ulegnie również sam wzór deklaracji.
Informacja na temat podjęcia przez Radę Miejską Cieszyna nowej uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zostanie umieszczona w „Wiadomościach Ratuszowych” oraz na stronie internetowej Urzędu
Miejskiego w Cieszynie.
Jednocześnie przypominam, że termin wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi – czyli 1 lipca 2013 r. – nie uległ zmianie. Właściciele nieruchomości winni więc pamiętać o rozwiązaniu z odpowiednim wyprzedzeniem umowy cywilnoprawnej
z firmą świadczącą usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych! Do 30 czerwca 2013 roku właściciele nieruchomości pozbywają się odpadów komunalnych na podstawie dotychczasowych umów zawartych z przedsiębiorcą odbierającym odpady. Po tym terminie wszyscy właściciele nieruchomości położonych na terenie Cieszyna będą mieli obowiązek wnosić opłaty za odbieranie i zagospodarowanie odpadów
komunalnych na rzecz Gminy Cieszyn, co jednak nie oznacza, iż automatycznie wygasną dotychczasowe umowy z przedsiębiorcami świadczącymi usługi w tym zakresie! Dlatego istotnym jest, aby odpowiednio wcześnie każdy z właścicieli nieruchomości przeanalizował
umowę zawartą z przedsiębiorcą, który odbiera odpady z danej nieruchomości, i zgodnie z zawartymi w niej zapisami wypowiedział ją we właściwym czasie. Pozwoli to na uniknięcie sytuacji, w której przez brak zachowania odpowiedniego terminu wypowiedzenia
„starej” umowy, powstanie obowiązek płacenia za wywóz śmieci zarówno gminie, jak i przedsiębiorcy, który obecnie odbiera odpady komunalne.
Burmistrz Cieszyna
Mieczysław Szczurek