Listopad 2024 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Kampania społeczna „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY?” prowadzona przez uczniów Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie
OPIS KAMPANII SPOŁECZNEJ
W dobie nowoczesnych technologii i nieprzerwanego dostępu do Internetu szerzenie nienawiści i nietolerancji jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Chociaż hejt głośno się potępia, to w dalszym ciągu ma on negatywny wpływ na użytkowników mediów społecznościowych, a w szczególności na ludzi młodych. W związku z tym uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie postanowili zabrać głos na temat tego aktualnego problemu i zorganizowali kampanię społeczną, przyłączając się jednocześnie do różnego rodzaju akcji przeciw przemocy w Internecie organizowanych w naszym kraju. Warto dodać, że kampania prowadzona jest również w ramach międzynarodowego projektu „Strażnicy Europy” z programu Erasmus+ wraz z krajami z Grecji, Hiszpanii, Włoch i Portugalii oraz na platformie projektu "Zwolnieni z Teorii".
Celem kampanii „Who is weak – Kto jest słaby?” jest uświadomienie młodzieży, że hejt był, jest i będzie, a my nie chcemy być bezradni i osamotnieni. Słabość wobec mowy nienawiści jest „pożywką” dla wszystkich hejterów, którzy, często anonimowo, obrażają i szykanują. Hejt rani, ale pora „zdjąć te rany” – to główne przesłanie filmiku promującego kampanię, który można oglądać na Youtubie. Aby nie eskalować hejtu i nie dać się zranić, młodzież zachęca do ignorowania hejtów, czyli kolokwialnie mówiąc do „olewania ich”. W ramach kampanii zaplanowano i przeprowadzono warsztaty dla uczniów, happeningi, spotkania z ekspertami, dyskusje na forum. Organizatorzy kampanii mają nadzieję, że odpowiedzią na pytanie "Kto jest słaby?" będą słowa „NIE TY”!
Głównym beneficjentem akcji jest młodzież, która swój wolny czas spędza w mediach społecznościowych, śledzi w nich życie innych ludzi i korzysta z Internetu w różnych momentach dnia. Niestety sama coraz częściej spotyka się w Internecie z mową nienawiści i doświadcza hejtu. Większość młodych ludzi nie radzi sobie z emocjami, które wywołane są przez negatywne komentarze oraz boi się mówić o swoich problemach głośno. Często fala hejtu rozlewa się poprzez fikcyjne konta, a młodzi ludzie nie wiedzą, jak na nią zareagować i jak radzić sobie z problemem.
Kampania ma więc za zadanie wpłynąć na postawy młodych użytkowników Internetu, uodpornić ich na mowę nienawiści i obrażania. Sprawić, że chociaż część młodzieży nie będzie przejmować się złośliwymi komentarzami. Organizatorzy chcą pokazać, że problem tkwi w hejterach i że poprzez wycofanie i strach tak naprawdę dajemy tym często anonimowym osobom ,„pożywkę” do dalszych działań. Im bardziej cierpimy, tym bardziej ich nakręcamy. Dlatego poprzez kampanię chcemy zaproponować ofiarom przemocy „olewanie” hejtu w zamian za „dołowanie” się nim.
PLANOWANE AKCJE W RAMACH KAMPANII SPOŁECZNEJ „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY”
• Promocja filmiku upowszechniającego kampanię społeczną na portalu Youtube;
• Prowadzanie profilu FB projektu;
• Prowadzenie kampanii na Instagramie;
• Prowadzenie strony internetowej projektu www.whoisweak.com;
• Organizacja warsztatów „Who is weak – Kto jest słaby?” dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i szkół średnich – zasięg lokalny (dotarliśmy już do 400 osób (8 szkół) podczas warsztatów zorganizowanych w naszej szkole);
• Promowanie kampanii społecznej poprzez autorski utwór muzyczny „Who is weak”;
• Prezentacja kampanii społecznej podczas Dni Kształcenia Zawodowego;
• Akcja plakatowa na terenie powiatu cieszyńskiego oraz w szkołach;
• Prezentacja kampanii podczas spotkania projektowego w Grecji 6 maja 2019 – zasięg międzynarodowy;
• Organizacja Międzynarodowego Festiwalu Kampanii Społecznych w Cieszynie –
3 października 2019 roku wraz ze szkołami partnerskimi, skierowanego do społeczności lokalnej, głównie dla szkół z powiatu cieszyńskiego.
Kampania społeczna została objęta patronatem honorowym Burmistrza Miasta Cieszyna Gabrieli Staszkiewicz. Partnerami projektu zostali Cieszyński Ośrodek Kultury – Dom Narodowy oraz Lokalsi.
Patronat medialny: Gazeta Codzienna oraz Tramwaj Cieszyński.
Wszystkie informacje na temat kampanii społecznej dostępne są na stronie internetowej projektu www.whoisweak.com, profilu FB „Who is weak - kampania społeczna” oraz Instagramie.
Pozdrawiamy
Zespół Kampanii Społecznej “WHO IS WEAK”