Polski English Deutch France Czech

Biuletyn Informacji Publicznej Cieszyn na Instagram
Cieszyn na Instagram






Unia

eUrzżd - Elektroniczne Usżugi dla Mieszkażca


Budzet Obywatelski

Cmentarze Komunalne w Cieszynie
System gospodarowania odpadami

Pobierz najnowszy numer Wiadomożci Ratuszowych
Miejski System SMS-owy

Imprezy nadchodzące

Lipiec 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dyżury aptek

Apteka Farmarosa,
ul. Bobrecka 27
tel.: 33 858-27-65
Mapa inwestycji w Cieszynie



Strona pożwiżcona GPR
Gminny Program Rewitalizacji


Strona pożwiżcona kopercie życia

czeski Cieszyn - oficjalny serwis

Relacje z imprez / artykuły / komunikaty

fot. mat. pras.

fot. mat. pras.

fot. mat. pras.

fot. mat. pras.

fot. mat. pras.

fot. mat. pras.

„Who is weak" - Kto jest słaby

2019-03-15

Kampania społeczna „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY?” prowadzona przez uczniów Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie

OPIS KAMPANII SPOŁECZNEJ

W dobie nowoczesnych technologii i nieprzerwanego dostępu do Internetu szerzenie nienawiści i nietolerancji jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Chociaż hejt głośno się potępia, to w dalszym ciągu ma on negatywny wpływ na użytkowników mediów społecznościowych, a w szczególności na ludzi młodych. W związku z tym uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie postanowili zabrać głos na temat tego aktualnego problemu i zorganizowali kampanię społeczną, przyłączając się jednocześnie do różnego rodzaju akcji przeciw przemocy w Internecie organizowanych w naszym kraju. Warto dodać, że kampania prowadzona jest również w ramach międzynarodowego projektu „Strażnicy Europy” z programu Erasmus+ wraz z krajami z Grecji, Hiszpanii, Włoch i Portugalii oraz na platformie projektu "Zwolnieni z Teorii". Celem kampanii „Who is weak – Kto jest słaby?” jest uświadomienie młodzieży, że hejt był, jest i będzie, a my nie chcemy być bezradni i osamotnieni. Słabość wobec mowy nienawiści jest „pożywką” dla wszystkich hejterów, którzy, często anonimowo, obrażają i szykanują. Hejt rani, ale pora „zdjąć te rany” – to główne przesłanie filmiku promującego kampanię, który można oglądać na Youtubie. Aby nie eskalować hejtu i nie dać się zranić, młodzież zachęca do ignorowania hejtów, czyli kolokwialnie mówiąc do „olewania ich”. W ramach kampanii zaplanowano i przeprowadzono warsztaty dla uczniów, happeningi, spotkania z ekspertami, dyskusje na forum. Organizatorzy kampanii mają nadzieję, że odpowiedzią na pytanie "Kto jest słaby?" będą słowa „NIE TY”!

Głównym beneficjentem akcji jest młodzież, która swój wolny czas spędza w mediach społecznościowych, śledzi w nich życie innych ludzi i korzysta z Internetu w różnych momentach dnia. Niestety sama coraz częściej spotyka się w Internecie z mową nienawiści i doświadcza hejtu. Większość młodych ludzi nie radzi sobie z emocjami, które wywołane są przez negatywne komentarze oraz boi się mówić o swoich problemach głośno. Często fala hejtu rozlewa się poprzez fikcyjne konta, a młodzi ludzie nie wiedzą, jak na nią zareagować i jak radzić sobie z problemem. Kampania ma więc za zadanie wpłynąć na postawy młodych użytkowników Internetu, uodpornić ich na mowę nienawiści i obrażania. Sprawić, że chociaż część młodzieży nie będzie przejmować się złośliwymi komentarzami. Organizatorzy chcą pokazać, że problem tkwi w hejterach i że poprzez wycofanie i strach tak naprawdę dajemy tym często anonimowym osobom ,„pożywkę” do dalszych działań. Im bardziej cierpimy, tym bardziej ich nakręcamy. Dlatego poprzez kampanię chcemy zaproponować ofiarom przemocy „olewanie” hejtu w zamian za „dołowanie” się nim.

PLANOWANE AKCJE W RAMACH KAMPANII SPOŁECZNEJ „WHO IS WEAK – KTO JEST SŁABY”

• Promocja filmiku upowszechniającego kampanię społeczną na portalu Youtube;

• Prowadzanie profilu FB projektu;

• Prowadzenie kampanii na Instagramie;

• Prowadzenie strony internetowej projektu www.whoisweak.com;

• Organizacja warsztatów „Who is weak – Kto jest słaby?” dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i szkół średnich – zasięg lokalny (dotarliśmy już do 400 osób (8 szkół) podczas warsztatów zorganizowanych w naszej szkole);

• Promowanie kampanii społecznej poprzez autorski utwór muzyczny „Who is weak”;

• Prezentacja kampanii społecznej podczas Dni Kształcenia Zawodowego;

• Akcja plakatowa na terenie powiatu cieszyńskiego oraz w szkołach;

• Prezentacja kampanii podczas spotkania projektowego w Grecji 6 maja 2019 – zasięg międzynarodowy;

• Organizacja Międzynarodowego Festiwalu Kampanii Społecznych w Cieszynie – 3 października 2019 roku wraz ze szkołami partnerskimi, skierowanego do społeczności lokalnej, głównie dla szkół z powiatu cieszyńskiego.

Kampania społeczna została objęta patronatem honorowym Burmistrza Miasta Cieszyna Gabrieli Staszkiewicz. Partnerami projektu zostali Cieszyński Ośrodek Kultury – Dom Narodowy oraz Lokalsi.

Patronat medialny: Gazeta Codzienna oraz Tramwaj Cieszyński. Wszystkie informacje na temat kampanii społecznej dostępne są na stronie internetowej projektu www.whoisweak.com, profilu FB „Who is weak - kampania społeczna” oraz Instagramie.

Pozdrawiamy Zespół Kampanii Społecznej “WHO IS WEAK”


Urzżd Miejski, Wydziaż Kultury i Promocji Miasta promocja2@um.cieszyn.pl